Op allerlei manieren proberen natuurbeheerders het publiek in contact te brengen met natuur. Dat is echter geen eenvoudige opgave. Tijdens Samen voor Natuur (16 november) krijgen we een kijkje in de keuken van ervaren marketeers en kijken we naar recente marketingvoorbeelden uit de groene sector. Kan een andere marketing meer mensen op de been brengen? Welke methodes en technieken hebben duurzaam effect?
De middag start met een lezing van Rinia Willemse, senior marketeer bij Natuurmonumenten. Zij vertelt over het ontwerpproces en de effecten van de marketingcampagne OERRR. Vervolgens legt Rob Warmenhoven, docent marketing aan de Arnhem Business School, OERRR en andere voorbeelden onder de loep van de marketingtheorie.
Aansluitend zijn er parallelle sessies waarin we op zoek gaan naar succesfactoren van bijvoorbeeld safari’s op de Hoge Veluwe of de Hortus in Nijmegen. U kunt ook aan de slag met een workshop over het maken van bordjes die de natuur helpen het hart van bezoekers te veroveren.
Bent u nieuwsgierig naar het programma of wilt u meer informatie? Dat vindt u op www.hvhl.nl/samenvoornatuur
Samen voor Natuur wordt mede mogelijk gemaakt door het Onderwijsvernieuwingsprogramma.