Verfraaien van de entrees met een bomenpoort
- Details
Verfraaien van de entrees met een bomenpoort
De bomenwacht Oost Gelre heeft een plan bij de gemeente ingediend om ter verfraaiing van de entrée’s in uw woonplaats, door bij invalswegen twee fraaie bomen tegenover elkaar te planten. In het kader van "Geef Lichtenvoorde kleur" is het plan om bomen te kiezen die behalve in de herfst (de esdoorn of rode eik (Quercus cossinea ’splendens’) het liefst ook in andere seizoenen een mooi gekleurd blad hebben. De bomen dienen wel een natuurlijke vorm te hebben.
Wilt uw woonplaats hiermee opvallen dan zijn er ook bomen nodig die zeker op den duur enig formaat hebben. Herhaling van een en dezelfde soort bij elke geschikte entree zal het effect versterken.
De gemeente heeft het plan enthousiast opgepakt en onderzoekt momenteel of en waar dat mogelijk is.
De gemeente heeft ons daarom gevraagd om een aantal locaties uit te zoeken waar een bomenpoort tot de mogelijkheden behoort, zonder acht te slaan op de spreekwoordelijke beren op de weg, dwz geen rekening houden met sta in de wegs als lantarenpalen, grondeigendom e.d.
Het resultaat hiervan kunt u hieronder zien op de zogenaamde artistimpressies.
Speelboom bij ‘Leemland Activiteit en Zorg’
- Details
Op de speelweide van het zojuist geopende 'Leemland Activiteit en Zorg'* staat een heuse klimboom.
Samen voor natuur
- Details
Op allerlei manieren proberen natuurbeheerders het publiek in contact te brengen met natuur. Dat is echter geen eenvoudige opgave. Tijdens Samen voor Natuur (16 november) krijgen we een kijkje in de keuken van ervaren marketeers en kijken we naar recente marketingvoorbeelden uit de groene sector. Kan een andere marketing meer mensen op de been brengen? Welke methodes en technieken hebben duurzaam effect?
De middag start met een lezing van Rinia Willemse, senior marketeer bij Natuurmonumenten. Zij vertelt over het ontwerpproces en de effecten van de marketingcampagne OERRR. Vervolgens legt Rob Warmenhoven, docent marketing aan de Arnhem Business School, OERRR en andere voorbeelden onder de loep van de marketingtheorie.
Aansluitend zijn er parallelle sessies waarin we op zoek gaan naar succesfactoren van bijvoorbeeld safari’s op de Hoge Veluwe of de Hortus in Nijmegen. U kunt ook aan de slag met een workshop over het maken van bordjes die de natuur helpen het hart van bezoekers te veroveren.
Bent u nieuwsgierig naar het programma of wilt u meer informatie? Dat vindt u op www.hvhl.nl/samenvoornatuur
Samen voor Natuur wordt mede mogelijk gemaakt door het Onderwijsvernieuwingsprogramma.
Commissie Regio-indeling
- Jaap Cannegieter
- Jetty Rodenburg
- Henk Bastiaansen
- Carel ten Have
- Niek Donderwinkel
- Cor van der Linden
- Annelies Ebregt
- Frits van Lochem